miercuri, 22 iunie 2011

Unei foste regine a frumusetii i se interzice accesul intr-un club din Timisoara pentru ca este in scaun cu rotile

http://www.tion.ro/unei-foste-regine-a-frumusetii-i-se-interzice-accesul-intr-un-club-din-timisoara-pentru-ca-este-in-scaun-cu-rotile/938385

Haide ti sa o sustinem!


Situaţie fără precedent la Timişoara. O tânără de 33 de ani, imobilizată într-un scaun cu rotile, nu a fost lăsată să intre în Clubul Heaven pe motiv că ar crea disconfort clienţilor aflaţi în local. Lavinia Rausch este fostă Miss World University Timişoara, dar şi una dintre tinerele care s-au clasat pe podiumul concursului de frumuseţe Miss Vest din 1998.
(44 comentarii)

* Inregistrare audio: Discutia dintre Lavinia Rausch si bodyguardul clubului

Lavinia Rausch a rămas ţintuită într-un scaun cu rotile în 2003, în urma unui accident de maşină. Şi-a fracturat atunci coloana și nu va mai putea merge niciodată. În 2008 a plecat în Germania, pentru tratament la o clinică de specialitate, iar acolo l-a cunoscut pe actualul ei soţ, Ralph Rausch. Săptămâna trecută, tânăra şi soţul ei au venit în România pentru a-şi vizita rudele de aici. O prietenă de-a Laviniei a fost cea care i-a invitat pe cei doi în oraş şi, pentru că era sâmbătă, a ales Clubul Heaven. Ajunşi la poarta discotecii tinerii s-au lovit însă de refuzul angajaţilor de a le permite accesul în incintă.

“Bodyguardul s-a uitat la mine, m-a scanat parcă. S-a adresat apoi soţului meu, care mă ajută să mă deplasez. I-a spus că el şi prietena mea pot intra, dar eu nu am ce căuta acolo pentru că sunt în scaun cu rotile. Degeaba le-am explicat celor de la intrare că nu este normal ceea ce fac. Nu am dungă roşie în buletin, nu trag lumea de păr şi nici nu fac scandal. Voiam doar să văd clubul, să beau un suc. M-a deranjat atitudinea lor faţă de mine”, spune Lavinia Rausch.

Motivul pentru care tânăra a fost ţinută la poartă, spun reprezentanţii clubului, este… disconfortul pe care l-ar fi creat celorlalți clienți.

“Nu suntem instituţie publică sau de stat să fim obligaţi să lucrăm cu astfel de persoane. Clubul nu este amenajat pentru cei cu astfel de deficienţe şi ar fi reprezentat un disconfort atât pentru ea cât şi pentru persoanele care au venit la noi să se distreze şi ar fi văzut-o în scaunul cu rotile. Era foarte aglomerat în momentul în care au încercat să intre, culoarele sunt foarte înguste”, spune Liviu Ciubota, şeful de sală al Clubului Heaven din Timișoara.

Şi pentru a demonstra că situaţia nu a fost o întâmplare, Lavinia şi Ralph Rausch au decis să se întoarcă într-o altă zi la club, însoţiţi de reporterii www.tion.ro, în momentul în care în local nu se aflau foarte mulţi clienţi.

“V-am spus şi sâmbătă care-i situaţia. Nu puteţi intra aşa aici”. Aceasta a fost replica pe care i-au dat-o cei de la intrarea in club tinerei.

Situaţia este catalogată ca fiind fără precedent de către reprezentanţii asociaţilor de profil care apără drepturile persoanelor cu handicap locomotor.

“Mi se pare ciudat pentru că aud pentru prima dată despre astfel de probleme. Îmi pare rău că oamenii aflaţi în această situaţie nu vin să ne spună tot timpul despre astfel de cazuri. Este vorba clar de discriminare şi se poate acţiona legal ca atare. Ar trebui să le interzică intrarea şi urâţilor in club spre exemplu. Este şi ăsta un handicap”, spune Emil Gama, vicepreşedintele Asociaţiei Persoanelor cu Handicap Locomotor.

Sursa ;

Niciun comentariu: